Palautuskäytäntö

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautus ei koske tilauksesta tehtyjä tuotteita eli personoitavia ja tilauksesta muokattuja tuotteita. Palautuksesta täytyy tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä. Ilmoituksesta on oltava tilausnumero.

Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen: roots@soof.fi

Palautusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautettavat tavarat on lähetettävä takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua palautusilmoituksen tekemisestä. Pakettiin on hyvä kirjoittaa selvällä käsialalla: Palautus.

Emme vastaanota palautuksia edellä kuvattujen aikarajojen mentyä umpeen.

Palautusten käsittelyaika on 5 – 12 arkipäivää. Kun palautus on hyväksytty, hyvitys maksetaan asiakkaan alkuperäiselle maksutavalle. Toimituskuluja ei hyvitetä. Asiakas vastaa palautuksen toimituskuluista eikä niitä hyvitetä asiakkaalle.

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana ja asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin, soof.fi ja Varkauden Lasermerkkaus ei ole velvollinen hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.

Lunastamaton paketti

Tilauksen noutamatta jättäminen ilman sähköistä palautusilmoitusta ei ole tuotepalautus. On asiakkaan velvollisuus huolehtia, että paketti noudetaan ajallaan noutopisteestä. Noutamatta jätetty paketti palautuu lähettäjälle, ja tilauksesta tehdään tilauksen arvon mukainen hyvitys alkuperäiselle maksutavalle, ellei asiakas halua tilausta lähetettäväksi uudestaan. Noutamatta jääneestä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset molempiin suuntiin. Mikäli tilaus lähetetään uudestaan, asiakkaalta veloitetaan toimituskustannus ennen lähettämistä.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, ota mahdollisimman pian yhteyttä sähköpostilla. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, tulisi sinun tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Force majeure (ylivoimainen este): Jos näissä ehdoissa mainittujen velvollisuuksien täyttäminen ei onnistu ylivoimaisen esteen sattuessa (esimerkiksi sodan, luonnon tapahtuman, katastrofin, lainsäädännön tai viranomaisen päätöksen, lakon tai muun niihin verrattavan tapahtuman takia), tällöin ei asiakkaalla ole oikeutta saada korvausta.